Edytor:
http://rapidshare.com/files/228755747/Editor.rar
Aby zrobić mapke potrzebny jest plik obrazka czyli .jpeg w rozmiarach:
96x96
128x128
160x160
192x192
224x224
256x256
Im wiekszy rozmiar tym większa nasza mapka.Obrazek ten robimy w jakimś programie graficznym ja uzywam Paint.Net(wymaga net.framework 3.5 sp1)
http://www.getpaint.net/download.html
Poprostu dajemy szare tło i im jaśniejsze miejsca tym mapka w tym miejscu jest wyższa im ciemniejsze tym mapka jest niższa.Warto tez uzyć w tym programie dodatkowych opcji jak "brak ostrości" by nasza mapka była gładka a nie kwadratowa.
Gdy już załadujemy plik .jpeg(może tez byc .bmp) dajemy EVENT LIST>INSERT EVENT.Tam mamy do wyboru kilka opcji, które uaktywniają się w danym czasie.By dodać smieci i surowce na naszą mapkę dajemy GAME INITIALIZE.Jak sama nazwa mówi akcje w nim zawarte uaktywnią się wraz z rozpoczęciem gry.
Możemy zmienic nazwe eventu w polu po lewo.naciskając na structs możemy dodać surowce, śmieci itp.
Każdej akcji trzeba przyporządkować miejsce bo na poczatku będą wychodziły komunikaty z błędami.
Ikonka po prawo na górze służy do podglądu mapki.W tools możemy ustawić grafike terenu(terrain textures) np. zimową, pustynną.Można też wstawić obrazek mapki(resource manager) trzeba go tylko nazwać preview i musi mieć rozmiar 256x256.Aby podgłąd mapki zadziałał muszą być min. 2 gracze i w opcjach, jak zaznaczysz gracza, jeden musi być SLOT 1 a inni CPU-CONTROLLED.Gdy chcemy zagrać w mapke każdy gracz musi mieć SLOT 1,2,3 itp.
W tools misc options radził bym dać opcje SCRIMMAGE aby nasza mapka nie wyswietlała się w trashu jako extra misja tylko zwykła mapka, chyba że zrobimy na niej misje z filmikami i z zadaniami, oraz określic ilośc druzyn zależną od mapki.
To jest tylko krótki tutek o podstawach obsługi edytora.Reszte trzeba samamu poznać metodą prób i błedów